Vejen til driftssikre IT-løsninger i din virksomhed

Langt de fleste virksomheder i dag er, uanset deres størrelse, dybt afhængige af, at deres IT-systemer virker. Det være sig både servere, clouds, software, internetforbindelse – og alt derimellem. Og er der noget, der kan få de grå hår frem, så er det, når teknikken driller, og systemerne går ned.

 

Mange store virksomheder og fabrikker har ofte etableret en intern IT-afdeling, der kan sørge for, at alting virker som det skal, og at alle programmer og systemer altid er up to date. De små og mellemstore virksomheder har dog sjældent den nødvendige, økonomiske kapacitet til at have sine egne specialister in-house, og derfor er outsourcing af IT værd at overveje.

Det betyder outsourcing

Når man outsourcer noget, betyder det i praksis, at man vælger at udskille en del af virksomheden til et andet firma. Outsourcing anvendes i mange brancher og er typisk forbundet med produktion, hvor fabrikker outsourcer til vestlige lande – men det er også tit forbundet med eksempelvis rengøring og IT-drift.

 

Når man outsourcer IT til en ekstern samarbejdspartner, står dette firma for driften af virksomhedens systemer. De opgaver, der outsources, kan variere, alt efter hvilke behov man som virksomhed har, samt hvilke systemer, der er tale om.

 

Fordelene ved at lade andre om at stå for driften af IT i en virksomhed er, at man ikke risikerer at skulle fjerne fokus fra hovedopgaven og kerneforretningen.

 

For man skal ikke undervurdere, hvor mange ressourcer der hurtigt kan gå til spilde, hvis man forsøger at løse tekniske problemer og nedbrud selv, uden egentligt at have den rette viden eller kompetencer. For det koster: både energi, tid og i sidste ende penge, som kunne være bedre givet ud andre steder.

IT-løsninger til alle behov

Det er naturligvis ikke hver eneste del af IT-driften, man behøver at outsource. Det er også muligt at nøjes med en supportaftale eller få hjælp til at koble sig op på en ekstern server eller et hosting site.

 

Der findes et hav af  IT-løsninger til små virksomheder, og hos det Aalborgensiske firma, Mariendal IT, hjælper deres erfarne team hver dag mange forskellige kundetyper og -størrelser på tværs af Nordjylland med at få optimale IT-forhold, der er tilpasset til netop deres behov.

 

Internt i Mariendal IT har de et stort fokus på, at deres medarbejdere altid er klædt på med den nyeste viden. Kurser og efteruddannelse er et væsentlig led i at sikre kvaliteten i arbejdet, så man som kunde altid er stillet bedst muligt, når man indgår i et samarbejde med dem.