Tips til marketingstrategi for små virksomheder

Definer dit målmarked

Et af de principper for reklame for små virksomheder er at definere dit målmarked og din kunde. At kende vigtige oplysninger om dine kunder, såsom deres alder eller køn, kan hjælpe dig med at se, hvem der vil have dine produkter.

 

Du kan også indsamle kundeindsigt for at give dig en bedre idé om, hvad dine kunder synes om din virksomhed. Denne form for feedback kan vise dig, hvad der fungerer med din virksomhed, og hvilke områder der muligvis skal forbedres.

Sæt et budget

Din virksomheds marketingplan kan være dyr, og derfor er det vigtigt at sætte et budget. Din plan kan indeholde de samlede omkostninger samt et budget for marketingkampagner, du ønsker at køre. Du ved, hvor mange penge du skal bruge på forskellige markedsføringsmetoder, og du vil mindske din chance for at overforbruge.

 

Når du har sat et budget og kørt dine kampagner, kan du måle ROI. Dit investeringsafkast kan hjælpe med at sammenligne, hvor meget overskud din kampagne genererede med, hvor meget du brugte for at se, om din marketingindsats var umagen værd. Selvom du indser, at en af ​​dine kampagner tabte penge eller havde et negativt investeringsafkast, er denne type information værdifuld for at hjælpe dig med at foretage de nødvendige ændringer i din marketingstrategi.

Social Media Marketing for Startups

Din digitale marketingstrategi for din startup kan gå ud over blot at købe hjemmeside. Du skal muligvis også bruge markedsføring på sociale medier for at hjælpe med at nå ud til kunder på en anden platform.

 

Opret en markedsføringsplan for sociale medier

Marketing på sociale medier giver dig en større mulighed for at skabe mund-til-mund-annoncering og opbygge dit brand. Når du opretter en markedsføringsplan for sociale medier, er det en god idé at integrere sociale medier med traditionelle medier. Ved at få begge planer til at fungere sammen, kan du multiplicere dine marketingresultater og måske opleve større succes.

 

Etabler en tilstedeværelse på sociale medieplatforme

Når du tænker på antallet af mennesker, der bruger forskellige sociale kanaler, giver det mening, hvorfor du skal være på sociale medier. Hver social kanal giver dig mulighed for at markedsføre din virksomhed. Virksomheder skaber altid nye platforme, men de bedste sociale medieplatforme inkluderer:

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • YouTube

 

Du har muligvis ikke tid eller ressourcer til at udvikle en tilstedeværelse på hver platform. Men at inkludere en strategi i din marketingplan for at have en virksomhedsprofil på forskellige sociale kanaler kan hjælpe med at gøre den mere succesfuld.

 

Udvikle relevant, delbart indhold

Det er ikke nok kun at være tilstede digitalt. Din virksomhed skal også skabe indhold, der kan deles. Selvom det er vigtigt for dig at poste regelmæssigt for at få folk til at se på din side, øger det udbredelsen af ​​dine beskeder at lave indhold der kan deles. Tænk på hvad der ville ske, hvis noget som din virksomhed postede gik viralt. Dine engagementer på sociale medier ville stige i vejret, og betydeligt flere mennesker ville se og høre om din virksomhed.

 

Optjent mediemarkedsføring for startups

At inkludere public relations (PR) som en marketingkanal hjælper folk uden for din virksomhed med at forstå, hvad din virksomhed er og gør. En god PR-strategi skaber et stærkt image af din virksomhed.

 

Udvikle en PR-strategi

Nogle PR grundlæggende for begyndere inkluderer:

 

  • Pressemeddelelser
  • Begivenhedssponsorater
  • Artikler

Hvis din virksomhed arbejder inden for et specifikt område, kan din PR-strategi fokusere på lokal annoncering, såsom annoncering i aviser eller på lokale radiostationer. Ved at annoncere til de mennesker, der faktisk bruger dine produkter eller tjenester, sparer du penge ved ikke at skulle lave en større PR-plan.